اهداف تشکیل کارگروه ERP در انجمن آشنا

پرداخت پرداخت
زمان 1398-11-08 15:26
بازدید 2978
کامنت 0

به گزارش روابط عمومی انجمن آشنا، محسن لطیفی عضو هیات مدیره انجمن آشنا و رئیس کارگروه ERP این انجمن از شرکت­های عضو انجمن که در حوزه ERP فعالیت می­ کنند، دعوت می کند به منظور ساماندهی و توسعه فضای کسب و کار و تسهیل امور صنفی فعالین حوزه ERP به این کارگروه بپیوندند.

هدف از تشکیل کارگروه چیست و برای رفع چه نیازی این کارگروه تشکیل می شود ؟

هدف از تشکیل کارگروه ERP، ساماندهی و توسعه فضای کسب و کار و تسهیل امور صنفی فعالین حوزه ERP است. همچنین با توجه به اینکه یکی از مشکلات کارفرمایان در انتخاب ERP مناسب با صنعت و کسب و کار خود، عدم دسترسی به مراجع قابل اعتماد و نتایج پروژه­های موفق است. ما در این کارگروه تلاش می­کنیم که ضمن ارائه تعاریف و ویژگی­های ERP مطابق با استانداردهای بین­ المللی، با جلب مشارکت فعالین این حوزه و انتشار اخبارو اطلاعات مرتبط با نرم­افزارهای پیشرفته سازمانی و ارائه تجربیات موفق، امکان بررسی و انتخاب ERP مناسب برای صاحبان صنایع فراهم شود و پیش بینی می­کنیم با انجام کار تخصصی و اصولی، این کارگروه به مرجع صنفی و فنی مورد قبول جامعه تبدیل شود به گونه­ای که کارفرمایان با خیالی آسوده نسبت به انتخاب و استقرار ERP مناسب اقدام کرده و از مزایای این سیستم­های پیشرفته برای برنامه ­ریزی و مدیریت سازمان خود بهره­ مند شوند.

انتظار دارید در این کارگروه چه افرادی فعال باشند ؟

اعضاء انجمن آشنا که در حوزه ERP فعالیت می کنند شامل تولیدکنندگان داخلی نرم­افزارهای ERP، پیاده­سازان نرم­ افزارهای ERP خارجی و مشاوران ERP  می­توانند در کارگروه ERP عضو شون. همچنین برای مشارکت بیشتر فعالین این حوزه، در هیات مدیره انحمن تصویب کردیم که اشخاص حقیقی و حقوقی که در حوزه ERP فعالیت می­کنند ولی عضو انجمن آشنا نیستند بتواننند به عنوان عضو افتخاری در کارگروه ERP حضور داشته باشند.

فعالیت­های کارگروه به چه شکل خواهد بود ؟

با توجه به گستردگی بازار و عدم آشنایی برخی از صاحبان صنایع با نرم­ افزارهای پیشرفته سازمانی از جمله سیستم­های برنامه­ ریزی منابع سازمان(ERP) ، یکی از برنامه­ های انجمن، برگزاری میزگردها و همایش­های علمی در راستای فرهنگ­ سازی و آشنایی کارفرمایان با ارزش افزوده حاصل از استقرار سیستم­های ERP است. در این خصوص با همه فعالین حوزه ERP هم اندیشی خواهد شد و تلاش خواهیم کرد با همگرایی اقدامات، بهترین نتیجه حاصل شود. از دیگر فعالیت­های کارگروه ERP، بستر سازی برای ارائه تسهیلات و تضامین به اعضا و همچنین ارائه تسهیلات لیزینگ به کارفرمایان برای تامین مبلغ قراردادهای منعقده با تامین­ کنندگان نرم­ افزارهای ERP است. با توجه به اینکه اکثر اعضای گروه دارای پروانه بهره برداری نرم­افزار از وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین تعدادی از اعضا دارای گواهی دانش بنیان و/یا گواهی خلاقیت از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند، برای اخذ این تسهیلات با صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق­های مشابه تعامل و همکاری نزدیکی خواهیم داشت. همچنین در این کارگروه برای تدوین قوانین و لوایح مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات با دولت تعامل و مشارکت خواهیم کرد. از جمله اقداماتی که طی دو سال گذشته در این کارگروه انجام شده و همچنان ادامه خواهد داشت، تدوین قراردادهای حوزه ERP در زمینه فروش، استقرار، سفارشی سازی و پشتیبانی سیستم­های ERP است که برای عقد قرارداد و پیشگیری از اختلاف­ های آتی، کمک  شایانی به شرکت­های ارائه دهنده نرم­ افزار و کارفرمایان خواهد کرد. یکی از مسائلی که در همه فعالیت­های کارگروه مد نظر می­باشد، ایجاد شرایط برابر برای همه اعضا و فعالین حوزه ERP برای هم­ افزایی و رقابت سالم بین تامین کنندگان است که در نهایت منجر به ارائه خدمات بهتر به سازمان­ها و جامعه صنعتی ایران خواهد گردید. از برنامه­های دیگر انجمن برای توسعه فعالیت­های خود، به همکاری با سایر انجمن­ها و گروه­هایی که فعالیت مشابه دارند می­توانم اشاره کنم که با هدف هم­افزایی و همگرایی با همه فعالین این حوزه برای توسعه و بهبود فضای کسب و کار انجام خواهد شد.

 عضویت در کارگروه به چه نحو امکان­ پذیر است ؟

شرکت­های عضو انجمن که در حوزه ERP فعالیت می­کنند می­توانند در این کارگروه عضو شوند و همانطور که گفتم برای توسعه همکاری با مشاوران و سایر فعالین حوزه ERP که عضو انجمن نیستند، اعضای افتخاری در کارگروه خواهیم داشت که می­توانند نمایندگان کارفرما نیز باشند.

آیا نکته یا مطلب دیگری است که بخواهید در انتها بیان فرمایید ؟

بله. کارگروه ERP انجمن آشنا در راستای انجام رسالت خویش با همکاری دفتر توسعه فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت همایشی را با هدف معرفی کاربردهای ERP به صاحبان صنایع برگزار کرده است. با توجه به ریسک­های اقتصادی و چالش­های تولیدکنندگان در برنامه­ ریزی و مدیریت شرکت در شرایط سخت کنونی، عنوان همایش را “شناسایی و کاهش ریسک­های اقتصادی با ERP ” در نظر گرفته شد . این همایش در تاریخ ۲۴ دیماه ۹۸ در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و مدعوین آن فعالین صنایع مختلف بودند. برای اثربخشی بهتر همایش، سخنران­های همایش را از طیف­های گسترده­ ای انتخاب شد که در سایت www.iransoftware.org می توان به جزئیات این همایش دسترسی پیدا کرد . به این ترتیب که یک سخنران از مدیران پروژه سمت کارفرما برای استقرار ERP، یک سخنران از تولیدکنندگان داخلی ERP و یک سخنران نیز از پیاده سازان ERP خارجی حاضر شدند . همچنین امیدواریم پس از برگزاری چند دوره همایش علمی، زمینه برای برگزاری نمایشگاه تخصصی نرم ­افزار با جایگاه ویژه برای سیستم­های برنامه ریزی منابع سازمان توسط انجمن آشنا فراهم گردد.

نظرات

    • از 0 رای
    • ۳.۳۲

ثبت دیدگاه جدید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند