حل مشکلات تهاتری فعالان اقتصادی از طریق صندوق ضمانت صادرات ایران

حل مشکلات تهاتری فعالان اقتصادی از طریق صندوق ضمانت صادرات ایران

به گزارش روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، امیر برهانی در همایش معرفی فرصت ها و ظرفیتهای حضور در بازار هندوستان که با حضور سفیر و رایزن بازرگانی هند، فعالان اقتصادی هند و همچنین سفیر ج. ا. ایران در هند بصورت وبینار و فعالان اقتصادی ایران برگزار شد، افزود: صندوق می تواند با بیمه کردن خریدار هندی در قبال صادرات، واردات آن را به صورت تهاتری مشمول پوشش بیمه ای قرار دهد.
وی با اشاره به پوشش ریسکهای تجاری و سیاسی از سوی صندوق که شرکتهای بیمه ای آن را پوشش نمی دهند اظهار داشت: فعالان اقتصادی ایرانی می توانند به صورت حساب باز با تجار هندی تبادلات تجاری داشته باشند و در صورت بروز خسارت، صندوق آن را پرداخت خواهد کرد
برهانی با اشاره به انواع خدمات صندوق به فعالان اقتصادی یادآور شد که در سال گذشته صندوق ۱۵۰ میلیون یورو ضمانت نامه در خصوص کشور هند صادر کرده است که ۸۵ میلیون یورو بیمه نامه کوتاه مدت و ۶۵ میلیون یورو ضمانت نامه بوده است که عمده صدور بیمه نامه و ضمانت نامه در زمینه محصولات پتروشیمی، شیمیایی و بخشی هم دارویی بوده است.
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه کشور هند در گروه کشورهای کم ریسک با رتبه ۳ تلقی می شود گفت: در دهه ۹۰، ۵/۴ میلون یورو خسارت متوجه فعالان اقتصادی شد که صندوق آن را پرداخت نمود و توانست از طرف هندی نیز بازیافت کند.
برهانی اضافه کرد: صندوق بسته حمایتی برای شرکتهای دانش بنیان تهیه کرده است و بنا دارد مالکیت معنوی این شرکتها را پوشش بیمه ای دهد تا در صورت هر گونه سوء استفاده شرکتها، قابلیت پیگیری را داشته باشد.
وی افزود نرخ تسهیلات صادراتی بانکها به صادرکنندگان با پوشش ضمانت نامه ای صندوق ضمانت صادرات ایران برای تسهیلات ریالی، ۲ درصد و تسهیلات ارزی یک درصد کاهش می یابد.

نظرات

    • از 0 رای
    • 0

ثبت دیدگاه جدید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند