دنیای متاورس metaverse چیست و چه آینده ای دارد

فناوری اطلاعات فناوری اطلاعات
زمان 1400-11-25 01:19
بازدید 1887
کامنت 0
در ساده‌ترین تعریف، متاورس دنیای دیجیتال جدیدی است که بزودی بخش‌های بزرگی از جهان را فرا می‌گیرد. در حال حاضر ما در دنیای خود به وسیله گوشی یا سیستم به اینترنت وصل می‌شویم و تمام ارتباط ما با اینترنت از طریق صفحه نمایش گوشی یا مانیتورمان است. در متاورس اما کاربران محدود به یک صفحه نمایش نیستند بلکه تمام ذهن آن‌ها درگیر زندگی در دنیای جدید است (شاید مثل یک خواب متفاوت). دنیایی که بسیاری از محدودیت‌ها را زیر پا می‌گذارد و ممکن است مفهوم زمان و مکان را برای ما تغییر دهد.
خوشبختانه محدودیتی برای حضور افراد مختلف در متاورس نیست و هر کس می‌تواند آزادانه و در هر زمانی و از هر مکانی که می‌خواهد، در آن حضور پیدا کند. در حقیقت کاربران متاورس با محتوا و تجربه‌ای که ارائه می‌دهند، این دنیای مجازی را می‌سازند و در واقع Metaverse بین آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.
ورود به این دنیای مجازی حتی با گوشی هم امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن موبایل Sensorium Galaxy از برخی قابلیت‌های حضور در متاورس با استفاده از گوشی بهره‌مند شوید. توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن آواتارهایی با استایل و شخصیت‌های متفاوت ایجاد کرده‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی کنترل می‌شوند. کاربران می‌توانند از طریق ویدیوهای تعاملی یا چت کردن با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. این آواتارها با برخورداری از قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته حتی می‌توانند در مورد موضوعات پیچیده بحث کنند و با انسان وارد مباحثه‌ای طولانی و بدون محدودیت شوند.

نظرات

    • از 0 رای
    • 0

ثبت دیدگاه جدید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند