حضور نمایندگان انجمن آشنا در هیأتهای بدوی و حل اختلاف مالیاتی

حضور نمایندگان انجمن آشنا در هیأتهای بدوی و حل اختلاف مالیاتی

همانگونه که مطلع هستید مرجع رسیدگی به کلیه اختلافات‌های مالیاتی جز در مواردی که ضمن مقررات این قانون مرجع دیگری پیش‌بینی شده، هیأت حل اختلافات مالیاتی است. هر هیأت حل اختلاف مالیاتی از سه نفر به شرح زیر تشکیل می‌شود:

۱-یک نفر نماینده سازمان امور مالیاتی کشور

۲-یک نفر به انتخاب رئیس کل دادگستری استان از میان قضات شاغل یا بازنشسته یا سایر اشخاص بصیر و مطلع در امور مالیاتی که برای مدت سه سال منصوب می‌شوند.

۳-یک نفر نماینده از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی، اتاق تعاون ایران، جامع حسابداران رسمی ایران، جامع مشاوران رسمی مالیاتی ایران، مجامع حرفه‌ای، اتاق اصناف ایران، شورای اسلامی شهر، کانون وکلا، مرکز امور مشاوران حقوقی و وکلای قوه قضائیه برای مدت سه سال منصوب می‌شوند.

در سه سال گذشته انجمن آشنا با مذاکرات مطول با سازمان امور مالیاتی، دو نماینده در هیأت‌های بدوی و حل اختلاف به عنوان نماینده مورد سوم فهرست بالا، مشخص و توافق نموده است. لذا شرکت‌های عضو انجمن می‌توانند با درج درخواست حضور نماینده انجمن شرکت‌های نرم افزاری در لایحه خود برای شرکت در هیأت‌های بدوی و حل اختلاف و هماهنگی با انجمن برای حضور نمایندگان انجمن در این هیأت‌های رسیدگی، باعث می‌شود اعتراض‌های مالیاتی شرکت‌های نرم‌افزاری با دقت و نگاه تخصصی‌تری پیگیری و دنبال شود.

مودی همزمان با اعتراض به برگ تشخیص یا مطالبه مالیات یکی از مراجع این بند را به عنوان نماینده خود جهت شرکت در جلسات هیأت حل اختلافات مالیاتی معرفی می‌کند.

طبق تبصره ۴ ماده ۲۴۴ قانون مالیات‌های مستقیم، سازمان مکلف است نمایندگان معرفی شده در اجرای بندهای ۲ و ۳ این ماده را به عنوان اعضای هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی بپذیرد و با رعایت تبصره ۵ این ماده از آن‌ها جهت شرکت در هیأت‌های مزبور دعوت کند.

و در صورت عدم دعوت علیرغم درخواست مودی جلسات فوق بی اعتبار و قابل تجدید می‌باشد.

اعضا محترم انجمن در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با دبیرخانه انجمن مکاتبه نمایند.

نظرات

    • از 0 رای
    • 0

ثبت دیدگاه جدید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند